ORANG LAPAR DISORONGKAN PASTA - Alam Sari Di Tanah Jauhar

ORANG LAPAR DISORONGKAN PASTA

Assalamualaikum...

TENGAHARI ni tak ada apa nak buat (tipu). Sengajalah bermalas-malasan. Buat-buat mati tidur, sudahnya terdiam pada lena yang panjang tertidur betul-betul. Lepas tu dengar suara Pak Inche panggil, ada orang hantar barang. Terkejut beta, ingatkan pinggan baru dah sampai 😜 Rupa-rupanya, ada orang hantar makanan. Toleh jam, pukul 1. Ngam-ngam waktu makan tengahari 😍

Terpinga-pingalah sekejap, ingatkan salah rumah. Kesianlah pulak pada seller tu berdiri tengah panas. Tempat dia sebut tu betul, tapi dia lupa pulak nama pemberi. Lepas tu, baru teringat, Shasha ada minta alamat rumah. Ha.. baru dia pun sebut nama penuh Shasha. 


Nampak jer makanan, terus Iman kata, macam tau-tau aje orang tengah lapar. Ialah, tadi Sk tanya PI, nak masak apa tengahari, dia kata tak yah masak dulu. Kita pun sedaplah baring. Ada Macaroni Cheese, yang ni Sk belum makan lagi.


Spaghetti Meatball. Sosnya ala marinara.


Aglio Olio, rencahnya banyak, penuh sebekas ni. Sk pun tanya, seller ni dari mana.


Terdapat lima pilihan pasta termasuk Chicken Chop. Orang JB kalau malas masak, bolehlah roger-roger nombor yang tertera tu ya.

Terima kasih, Shasha.. semoga Allah Swt menambahkan lagi rezeki wang dan keafiaatan buat Sha sekeluarga, Amiiinnn Ya Rabbal Alamiiinnn.




10 comments:

  1. Waaaaa sedapnya...lunch ala italian la ya hari ni

    ReplyDelete
  2. Ini baru rezeki datang depan pintu. Haah nampak penuh bahan.

    ReplyDelete
  3. Lapar di sorongkan pasta
    Perut pun berpesta
    Nikmat rezeki hati gembira
    Menu dinikmati bersama keluarga

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah
    Tengah tido pun rejeki masyuk

    ReplyDelete
  5. seronoknyaaaa.. tgh2 lapar makanan pon smpai..
    jimat tenaga xpyh masak.. kikiki

    ReplyDelete
  6. aduh sedapnya. esok kebetulan nak masak spageti carbonara.

    ReplyDelete
  7. Seronoknya orang tengah tidur datang pasta depan pagar. Dah wasalam semua pasta yg sedap2 tu ye.

    ReplyDelete
  8. uih,bukan sahaja pasta2 beraneka rasa..Masuk sini peribahasa baru pun banyak

    ReplyDelete
  9. Wow..sedapnya ada macam macam jenis pasta. Memang tak menolak lah macam ni.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih