ASAM PEDAS DAGING DI MALAM MINGGU - Alam Sari Di Tanah Jauhar

ASAM PEDAS DAGING DI MALAM MINGGU

Assalamualaikum...

KALAU diikut-ikutkan hati, memang malas nau nau nak memasak. Tapi, sampai bila nak diikutkan malas. Perut perlu diisi dan takkan asyik nak membeli. 


Pak Inche kata, nak makan daging masak kicap. Maknanya, tu side dish. Lauk utamanya mestilah berasaskan daging juga, sama ada sambal daging atau kari daging. Sk cadangkan, Asam Pedas Daging. Suka beno la Iman dengar asam pedas. PI tak kisah, asalkan ada daging masak kicap dia.


Daging Masak Kicap untuk PI. Kicap tinggal sikit, malas nak buka kicap baru, hehe.


Dah nak makan, teringat pulak nak kawankan asam pedas dengan telur dadar 😆

Meh la layan resepi 








9 comments:

  1. Memang ngam itu asam pedas berkawan dengan telur dadar!

    ReplyDelete
  2. ade ari malas nk masak.. tp kena rajinkan jgk..
    fikirkan perot ank lg.. haha

    ReplyDelete
  3. Malas ni suka nau mengikut, kan. Itulah tu, kalau malas tak jadi apa. Sedap gak lauk berasaskan daging.

    ReplyDelete
  4. Telioq pula asam pedas...Kalau dapat tetel lagi la..Nak2 yang banyak lemak kuning tu.Lemak putih tak mau la...

    ReplyDelete
  5. nak tambah sedap lagi tambah sambal belacan dan telur asin..

    ReplyDelete
  6. terliur tengok masakan nampak sedap sangat... jemput baca ya darah tinggi, ubat gout , bisnes online

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih