CERITA CUTI HARI MERDEKA - Alam Sari Di Tanah Jauhar

CERITA CUTI HARI MERDEKA

Assalamualaikum...

CERITA cuti sempena Hari Kemerdekaan Negara ke 64, pagi-pagi, Sk dah goreng cempedak yang dibeli dari seorang rakan sekerja. Nampaknya musim cempedak kali ni, pantang dengar kawan atau kenalan jual cempedak, mesti beli. Macam tak jemu-jemu pulak makan cempedak goreng.  

Pak Inche pulak, keluar cari kedai pintu. Pintu bilik air belakang tercabut dan terkeluar dari landasan. Engselnya patah pulak, nak ditukar sendiri tak pandai, terpaksalah beli pintu baru. Sedih bukan sahaja sebab kena keluar duit tapi sedih sebab tak dapat design pintu yang sama πŸ˜“


Nasi Lemak untuk makan tengahari tapi makannya pukul 3 petang πŸ˜†. Timun tak ada, tu tak apa, bukan syarat wajib cuma tak ada serat atau ulaman. Petai pun tak ada. Hidang aje apa yang ada. Masa masak nasi, Sk tenggekkan sekali pengukus dengan empat biji telur. Jadi, ada telur lenggang dan ada telur rebus juga.


Petang tu, Sk keluar ke rumah Cik Ani hantar barang. Kemudian terus ke Medini Mall. Iman kata, nak beli minuman Starbucks sebab ada diskaun 31% sempena hari merdeka. Terlanjur tu, singgah BIG Grocer beli edible flower. 


Setiap cup cuma RM11+ 
Banyak jugakkan potongan 31% tu. Macam rugilah jugak kalau tak beli. Diskaun sehingga 3 September ini sahaja.


Balik tu,singgah Restoran Pak Mus Kitchen. Dah naik taraf, dulu cuma Warung Pak Mus, kini restoran tapi masih konsep terbuka. Ingatkan cuti merdeka tak buka. Sebelum keluar dari Medini, Sk telefon dulu buat tempahan makanan. Mujur dah tempah dulu, kalau tak, jenuh menunggu siap sebab memang tak putus dengan pelanggan.


Makan malam, Mee Goreng Daging. Ini antara menu hot di sini. Sk suka tekstur mee dia yang beso tu, puas makan. Dagingnya pun banyak. Beli dua bungkus aje, konon nak berkongsi dengan Iman lepas tu fikir lebih baik ulang makan nasi lemak, hehehe.

Burppp.. Alhamdulillah 😍






5 comments:

  1. perghh mi gpreng nampak sedap nyaaaa!!

    ReplyDelete
  2. Nampak membuka selera mee gorengnya. PC suka bila ada limau kasturi kat situ. Membuka selera sangat.

    ReplyDelete
  3. wah...
    Sejak-sejak jadi herbivor ni,,,stok bunga tak putus yer🀭

    ReplyDelete
  4. Makin berseri-serilah SK.
    Banyak stok mungenya.

    ReplyDelete
  5. Aalaaaa....menarik la mee goreng tu...dah la fav mee goreng daging

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih