ANAK KERENGGA TUNGGAL

Assalamualaikum...

KALAU Mak Cella ada anak semut, Sk ada anak kerengga tunggal. Tengahari tadi, khabarnya lunch Kuey Teow Goreng yang penuh daging. Apa ketidaknya, sebungkus doblas hengget ko! Bertabahlah intern di bandar. Sk tak serajin mak semut, buatkan bekal untuk si bujang. Lagipun sekarang ni kalau masak, portion untuk sekali makan. Macam tengahari tadi, puas selongkar peti ajaib cari lauk untuk perangat.. last2 masak maggi 😅



Hari ni Pak Inche bertugas di stadium, jadinya mak la kena jemput. Semalam Iman kata, esok (hari ini), balik.. jom kita dine in kat mana-mana. Tapi, tadi.. dia tanya, kenapa pakai baju tak lawa? Sk hari ni BDR, tak kuasa la nak lawa-lawa sangat kat rumah. Kalau setakat nak pergi makan jer, malas nak tukar baju. Janji pakai tudung libas-libas 😆


Jadinya, tak jadilah dine in. Drive thru McD jer, nak nasi lemak dengan ayam goreng. Dah namanya anak kerengga, memang suka yang manis-manis. Nak ais coklat sama sundae. Maknya makan Pie Epal sudah.. sebab tersisa rasa menyesal makan maggi dua bungkus tadi 😭




Post a Comment

4 Comments

  1. hahahahaa... lawak lak iman tanya, "nape pakai baju tak lawo kak!! "
    hahah sian dia melepas nk ajak dine in :p

    ReplyDelete
  2. Oohoooo dua bungkus maggi sekali harung! Mana ada ruang lagi dah nak isi benda lain kihkihkihhhhh!

    ReplyDelete
  3. Hahaha..Omak kerengga sampai 2 bongkos megi..Seronoknya Iman dah intern..Semoga dimudahkan urusan anakanda Iman berintern

    ReplyDelete
  4. Tulaaaa..next time pakai baju lawa2...SA selalu je kena ngan Dania...baju kena ikut piawaian dia...kalau mama dia ni memang nak pakai yang biasa2 je...selain baju pi kerja...aman pakai baju lawa2 dah berlalu nak oiii...kalau SK ada anak kerengga, SA ada anak Panda Tunggal...hahahahaha

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih