GOTONG-ROYONG - Alam Sari Di Tanah Jauhar

GOTONG-ROYONG

Assalamualaikum...


SETELAH sekian lama bekerja dari rumah, nampaknya hutan rimba mula membelantara di sekeliling kawasan kolej. Pagi tadi, masing-masing membanting tulang mengerah tenaga membersihkan persekitaran sebelum bermulanya camp based, sabtu ini.


Kak Imah sedang memangkas pokok lemon. Daun jer banyak dan cuma ada beberapa putik lemon. Harum bau daun lemon bila disiat, nak masuk dalam lauk mungkinkah aromanya seperti daun limau purut? Takut pahit pulak nanti πŸ˜†


Bersihkan semak samun yang menghuni longkang juga. Gambar tak banyak, maklumlah, tuan tanah kedaung pun turut memecah peluh jugak. Harapnya 220 gram boleh turun hari ni 😜





7 comments:

  1. Hang ni kan SK...takdak catatan yang tak lawak melainkan lawak belaka..Ada jaaaa perkataan perkataan yang mencuit tangkai jantung dan paru-paru hamba tau..!
    Salalu peribahasa ciptaan sendiri..
    Hari ni lemak 220gm pulak..🀣🀣🀣🀣

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Tak mustahil lebih 220g. Aamiin.

    ReplyDelete
  3. Hahaha...220g ja hahaha..adoiii lawak betul..

    ReplyDelete
  4. Okey juga tu kalau boleh bakar lemak sampai 220 gram turun. Bukan senang nak turun berat melainkan naik jugalah yang paling senang kan.

    ReplyDelete
  5. Kenapa x turun 1kg? hahahaha...apapun daun lemon x leh masuk dalam makanan...jadi pahit nanti..SA pernah cuba...hahahaha

    ReplyDelete
  6. Lama tak gotong rong gini...Paling paling 5S dalam opis yang sekangkang kera tu aje

    ReplyDelete
  7. kami kat sklh ni pon memecahkan peluh dan lelemak bersihkan kwsan sklh..
    haha..
    mklom la xlama dh bdk2 nk masuk sklh..

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih