KHAMIS - Alam Sari Di Tanah Jauhar

KHAMIS

Assalamualaikum...

HARI ini tak masak. Biasalahkan hari Jumaat.. eh.. lupa, niari Khamis, heheh. Padahal pagi tadi ada jer rutin khamis, Majlis Membudayakan Al-Quran (MBQ) secara google meet, tapi selalu jer ingat jumaat. Sebelum Johor menetapkan Jumaat Sabtu sebagai cuti umum, jumaat ialah hari MBQ tapi sampai sekarang susah betul nak membezakan khamis dan jumaat πŸ˜† Lagi-lagi la sejak kena berehat bekerja dari rumah ni, kan 🀭

Alhamdulillah.. Lebih kurang jam 10 malam tadi, Angah, Izzat dan Indah telah dijemput dengan ambulan dan dibawa ke pusat kuarantin satu tempat bersama-sama dengan Abang Jamal. Masa Cik Ani positif C19 dulu, KKM ada beritahu yang Cik Ani akan ditempatkan di pusat kuarantin tapi sampai dah sembuh tak ada siapa yang datang ambil. Apapun syukur Cik Ani, Che Li dan Zulaikha dah sembuh. Semoga Allah swt juga memberikan kesembuhan pada Angah sekeluarga dan diringankan gejala mereka.. Amiiinnn Ya Robbal Alamiinnn.


Disebabkan ibu pesan tak perlu hantar sarapan pagi hari ini, jadinya Sk hantar makanan tengahari seawal jam 11.30 pagi. Menunya Nasi Beriani Tokma.. bertuah, kan. Ingatkan rajin no masak, rupanya beli. Lagi rajin, buat pesanan melalui whatsapp dan minta hantarkan ke rumah. 


Sebab Cik Ani kena uruskan hal sanitasi rumah Angah di Senai, jadi Sk jagakan Zulaikha. Senang sikit la maknya nak buat kerja, kan. Lepas selesai proses sanitasi ni, dah boleh hantar ibu dan Ilham balik Senai sebab nampaknya dua beranak tu dah meroyan dok kat rumah kosong berdua orang πŸ˜‚


Pagi-pagi sampai jer terus ngadap pdpr, lepas tu siapkan homework. Yang ngajarnya Kakak Iman la.. bonda tengah MBQ.


Sebelum mula MBQ, pesan dulu roti telur dan maggi goreng dari Bismi Curry House. Lepas MBQ dan kebetulan homework dah siap, barulah sarapan. 


Bertuah punya anak sedara, dia boleh tanya, mana pinggan bonda. Mentanglah bonda hidang guna pinggan pakai buang. Bukan apa nak, bonda ko ni banyak kerja nak buat, jadi guna pakai buang, senang nak kemas. Lagipun.. makan roti canai aje pun, hihihi.

Burpp.. Alhamdulillah ❤️

5 comments:

  1. Semoga yang dah pulih kesihatannya terus sihat, dan yang sedang positif Allah segera pulihkan kesihatannya. Aamiin

    ReplyDelete
  2. Sedap mampal briyani tu sk..akak tak dinner lg mi..

    ReplyDelete
  3. Dah Khamis ek
    Kadang2 hari pun dah tak ingat

    ReplyDelete
  4. Semoga diberikan kesembuhan...sedap plak nasi beriani tu

    ReplyDelete
  5. Hihihi..
    Teringat zaman kanak-kanak gi beraya orang hidang ayaq sarbat dalam cawan plastik...mata menjeling gelas tinggi yang lawa..tu untuk orang dewasa...Masa tu rasa tak adil...Dah dewasa baru faham tu untuk keselamatan...hihihi

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih