KETAM MASAK SAMBAL - Alam Sari Di Tanah Jauhar

KETAM MASAK SAMBAL

Assalamualaikum...

BERTABAH sajalah setiap minggu bila Pak Inche belikan roti canai lagi untuk sarapan pagi kami anak beranak hari ni. Sejak malam tadi, PI beritahu nak ke Pendas, cari ketam. Dia tanya, apa lagi bahan mentah yng tak ada. Sk jawab, semua habis dah.. sotong habis, ikan habis, udang habis. Jadi, pagi lagi PI dah keluar menjala 😜. Cuma yang tak dapat, udang.. dah tak elok katanya.


Sebab hari tu dah masak Ketam Masak Lemak Cili Api, maka akur sajalah bila PI kata, ketam yang ni masak sambal. Iman pulak tanya, boleh ke kalau bonda gorengkan ketam untuk dia, seekor. Memang boleh sangatlah, sebab kali ni Sk goreng semua ketam dulu, sebelum disambalkan.


Disebabkan ketam semua kecik-kecik, jadi Sk tak potong dua. Masak aje sekor-sekor terus. 
Walaupun semua ketamnya betina tapi tak banyak pulak telurnya. Kecewa betul 😅



7 comments:

  1. Wowweeeee ketam in da houseeee!! Hehee puasss ni dapat makan..

    ReplyDelete
  2. Ini kalau Cella yang tengok...dandan dia nak jadi anak angkat bonda ni..🦀🦀🦀🦀

    ReplyDelete
  3. Sedap makan ketam, cuma nak makan tu ada leceh sikit..

    ReplyDelete
  4. kalo mkn ketam kena abskan ns dulu..
    lepastu bru mkn ketam.. haha

    ReplyDelete
  5. Susah jugak nak jumpa ketam besar sekarang. Kalau beli yang kecil rasa tak berbaloi sebab tak ada isi. Mahal je lebih. Tapi kalau dah teringin, bedal je lah. Asalkan ada ketam. Sedap masak sambal. Siap ada accesories lagi dan berkain batik lagi.

    ReplyDelete
  6. Ketam lagi ni...x leh jadi ni...sedapnyaaaaa

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih