KARI IKAN BAWAL IBU - Alam Sari Di Tanah Jauhar

KARI IKAN BAWAL IBU

Assalamualaikum...

KALAU ibu dah sebut-sebut dari pagi, hari ni Uda datang, kau janganlah tak datang pulak. Itu maknanya, ibu dah plan nak masak kari atau asam pedas 😆 Jadi, bila Angah hantar mesej dalam whatsapp grup, Sk pun fikir-fikir, apa nak bawa ke sana? Belum habis fikir, telefon dah berbunyi 🤭


Ibu pesan, tak payah beli apa-apa. Ibu dah rendam ikan bawal, nak masak kari. Walaupun hari tu ibu mengadu, macam dah lupa-lupa cara masak, tapi gigih jugak memasak, tak boleh dilarang-larang. 
Masa Sk kecik-kecik dulu (selama duduk dengan ibu laa.. ), Sk memang jenis yang suka puji masakan ibu. Setiap kali suap mesti automatik sebut, sedapnya 😍
Dan satu lagi, setiap kali lepas makan, Sk mesti akan ucapkan terima kasih ibu, terima kasih abah 😭 Sampai sekarang pun, di rumah sendiri ni ha.. tiap kali lepas makan, Sk akan ucapkan terima kasih pada Pak Inche 😍


Sayur kubis.. Sk tukang perabih. Bebudak ni tak kuat makan sayur. Tapi tulah, ibu kata, tak ada sambal belacan, dah habis dan tak ada lada nak tumbuk 😆


Ada cucu yang tak makan kari pulak. Jadi, nenek gorengkan telur dadar. Yang makan kari pun boleh makan telur dadar 😜


Udang masak lemak tapi bukan lemak cili api. Ni lemak cili kering. Ibu kata, ni lauk semalam.


Singgah Bakers Cottage beli ayam seekor untuk budak-budak ni. Nenek tak makan ayam. Harga asal RM16.90 (tak silap), tapi ada promosi tak habis-habis, seekor RM11.90 sahaja. Tapi ada terma dan syarat, setiap pelanggan cuma dibenarkan beli seekor sahaja dalam satu resit. Maknanya, kalau nak beli dua ekor, buatlah dua resit, tak gitu?

Burppp.. Alhamdulillah..

Terima kasih ibu 
❤️❤️❤️






14 comments:

  1. Nak tergelak plk tgk ayam tu.. Terkangkang plk ayam dia hehehe..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih tanda menghargai.
    Nikmat.

    ReplyDelete
  3. nampak sedap kari ikan tu! murah jugak ayam tu, berbaloi-baloi beli time promosi..

    ReplyDelete
  4. Teringat kat Firdaus. Tiap kali selepas makan mesti dia cakap: Terima kasih Mommy makanannya.

    ReplyDelete
  5. Excitednya bila anak2 nak balik makan . Semestinya mak2 ni akan masak menu kesukaan anak2nya

    ReplyDelete
  6. Tengah hari tadi makan nasi bungkus dengan kari ayam.. Best..

    ReplyDelete
  7. Betul la..masakan mak tal pernah tak sedap..Air tangan pertama masuk ke perut kita sejak lahir.Lagipun mak masak penuh kasih sayang untuk anak-anak kan...Lagi2 untuk anak yang dah remaja purba🤣

    ReplyDelete
  8. Kari combine dgn telur goreng mmg kena sgt tu, sedap sgt..

    ReplyDelete
  9. Untung SK, tak payah masak hehe...
    Airtangan orang tua2 kan memang tak terbanding bagi kita

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah rezeki berkumpul dengan keluarga

    ReplyDelete
  11. Seronoknya dapat masakan ibu. itulah yang terpaling sedap. mesti kena sediakan pelbagai masakan sebab tak semua orang taste sama. Hehe..lawak lak promo tak habis habis tu kan. Memang macam sentiasa ada promo ayam tu.

    ReplyDelete
  12. Psssttt...SA pun dapat masakan mak bawk bekal hari ni tau...ikan keli salai campur rebung

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih