NASI ARAB YANG DIRINDUKAN

Assalamualaikum...

BENGONG BINGUNG tak tahu nak masak apa, Ahad lepas, Sk ajak Pak Inche keluar tapau makanan. PI pun terus jom sajo, diapun bosan dah agaknya asyik makan lauk yang sama. PI ajak beli nasi beriyani di Taman U. Dalam kereta, Sk sebut-sebut pasal nasi arab. Terus PI ajak ke Zaituna 😍


Sebab nasi arab ni agak banyak, jadi sila ceduk sendiri bahagian masing-masing masuk ke pinggan, berapa banyak yang mampu dimakan. Kali ni ambil semua Mandhi Lamb. Beli Kunafa juga dua keping. PI tak makan kunafa, bukan tak makan tapi tak minat.

Rupanya malas tu membawa ke malam. Pun tapau makanan jugak. Balik dari tapau makan malam tu la, baru nak masuk simpang lorong ke rumah, dapat berita mak meninggal dunia. Terpaku PI depan pagar.

Nasi dan kambing yang tak habis, simpan dalam peti sejuk. Semalam, kumpul semua, panaskan untuk makan tengahari Iman. Dia kan hantu nasi arab, memang suka ajelah dia. Hari-hari makan nasi arab pun dia suka aje 🤭🤭🤭


Post a Comment

5 Comments

  1. Haritu sebut gak kat anak nak makan Nasi Arab Bizmilla, tapi tidak dapat kata sepakat, so terpaksa laa diam.. makan kita gunalah tajuk akak, nasi arab yang dirindukan huhuhu

    ReplyDelete
  2. sy masak nasi arab guna pes raya haji ari tu kak.. tapi biasalah sy jenis x ikut resepi sgt.. lauknya saya sesuaikan dgn selera famili je... haha

    ReplyDelete
  3. Iman suka makan nasi arab ye. Memang sedaplah nasi arab kan Iman.

    ReplyDelete
  4. Baru makan nasi arab beberapa hari lepas. Mak sedara masak kan hehe
    Alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. Fuhhh.. sedappppnyaaaa.... nak try kunafa la nanti bebila.. hehehee

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih