RAJIN DI HARI JUMAAT - Alam Sari Di Tanah Jauhar

RAJIN DI HARI JUMAAT

 Assalamualaikum...

PASRAH sajalah bila Pak Inche minta masakkan kari daging dan daging masak kicap untuk makan malam semalam. Iman kata, dah tak larat makan kari daging. Tapi semalam, dia makan pulak dengan jala rose Cik Ani tu. Mungkin dah tak nak makan dengan nasi. Yang kelako, dia pesan, esok (hari ini), bonda buat lempeng macam hari tu sebab dia nak cicah kari 😜

Pak Inche pulak semalam bawa balik roti satu bundle yang jumbo tu. Nak bawa sandwich telur bekal sarapan hari ni. Dah ada sandwich telur, malaslah pulak nak melempeng. Iman pun macam dah lupa aje. Lagipun pagi ini dia ada kuliah, kan. Lupa la tu hal nak makan lempeng dengan kari. Sk pulak malas nak mengadap kuali.


Lepas sarapan, terus ke belakang bersihkan peti sejuk lama. Kononnya nak jual, jadi sejak hari ahad, Sk dah suruh Iman kosongkan. Sejak ada peti sejuk baru, peti sejuk ni dah jadi anak tiri. Kesian betul, jadi lebih baik dijual la gitu. Pembelinya belum dicari, harga pun belum tahu nak letak berapa. Dah siap bersihkan, dah cantik, dah pasang plug hidupkan balik, eh.. sayang pulak, hahaha.


Tak rajin nak keluar beli makanan, kita panaskan aje kari daging semalam. Ni gambar malam tadi, la. Iman pun redho jer la makan, banyak cakap pi masak sendiri 😂


Macam biasalah, kalau dah ada kari daging wajib pulak ada daging kicap 😍😍😍




5 comments:

  1. Kira macam nasi kandaq la ni kari + masak kicap..Kuah campo...
    Uih..sedap ni
    Selamat berkelas Iman..Selamat menanti intern soga dimudahkan urusan

    ReplyDelete
  2. kari makan dengan lempeng memang sedap kak. Alaaaa boleh pulak iman lupa permintaan lempeng ya..rugi ni..

    ReplyDelete
  3. Soalan pertama saya: Kari daging dan daging kicap..kenapa tak sebut kicap daging...EHHH, ANEH ANEH SOALAN SAYAAA..HAHAHAHAH
    Saya suka daging kicap..sedapnyaaa.....kalau dagingnya lembut..lagi mantop!

    ReplyDelete
  4. Jual je peti ais tu.. Atau beri saja pada keluarga kurang kemampuan.. 😀

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih