MASAK KARI LETAK SANTAN TAK JADI - Alam Sari Di Tanah Jauhar

MASAK KARI LETAK SANTAN TAK JADI

Assalamualaikum...

SESEKALI.. Masak tak menjadi 😂


Biasanya, kalau masak kari ayam, Sk akan masukkan sekurang-kurang 3 sudu besar rempah kari daging, 1 sudu serbuk cili dan 1 sudu kecil serbuk kunyit. Pernah jugak Sk masukkan dua bungkus kecil rempah kari daging sahaja tanpa serbuk cili dan serbuk kunyit. Kali ini, Sk cuba sukatan sebungkus kecil sahaja serbuk kari daging tanpa serbuk cili dan serbuk kunyit. Konon nak masak sikit aje kari ayam. Sk juga dah lama tak letak santan dalam kari daging atau ayam, kali ni letak dua senduk. 

Haaaa..hahaha.. santan tak salah, yang salahnya sukatan santan tu tak padan dengan sukatan rempah kari, dah macam masak lemak pulak rupanya. 


Nasib baik ada ayam goreng yang 'cover' baik punya Masak Kari Letak Santan Tak Jadi.

😜


5 comments:

  1. Nasib baik bkn Iman yg masak..kalau tak jenuh mak bondanya berleter

    ReplyDelete
  2. Apa yang tak jadi tu? Macam ok je..

    ReplyDelete
  3. aha la kak, saya pun tgk kari nya nampak cam OK je hehehe...

    ReplyDelete
  4. masa baru nak masak kari dulu pun sy buh sikit je rempah kari, santan melebih.. betul nmpk mcm masak lemak kn kak? skrg nk kata pro x jugak tp bolehla x malu dh nk share lauk lunch kalau kt opis.. hahaha

    ReplyDelete
  5. Elok jew ayam goreng tu duduk menyerah diri dalam pinggan heheheee.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih