KETAM TIDUR - Alam Sari Di Tanah Jauhar

KETAM TIDUR

 Assalamualaikum...


BELI Ketam Tidur di Pasaraya NSK. Hihi.. kenapa namanya Ketam Tidur? Sebab selalunya ketam nipah ni dijual semasa masih hidup, kan. Tapi ni dia jual yang dah duduk dalam ais. Ketamnya bukan tidur lagi, tapi dah mati. Jadi, regenya murah sikit (banyak sebenarnya) dari ketam yang masih hidup tu. 


Dalam pada tu, bimbang jugaklah kita, kalau betul-betul ketam tu memang tidur. Karang sampai rumah dia sedo balik, cemana? Hahahaha. Dia punya imaginasi tu, kan.


Selamat... Dia dah tidur selama-lamanya.
Tanda kena sepit ketam kecik kat kuku pun tak hilang lagi, matilanakkk kalau kena sepit dengan penyepit sebeso ini 🤣


Kali ni buat masak Chili Crab pulak. Tapi ada kesilapan teknik masa memasak, terlebih letak air pulak. Atau sebenarnya, terkurang cili kisar 😆

Sebenarnya penat nak taip banyak-banyak. Dari pukul 10 pagi dah keluar pergi NSK, balik mengerjakan pulak barang-barang mentah. Ni baru nak pegang handphone. Nanti lain kali kita sembang lagi naaa..

😍😍😍


10 comments:

  1. Boleh la tu ketam tidur...nampak menggiurkan dan nampak banyak isinya tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang banyak isinya cuma kurang manis dan macam pahit sikit terutama bahagian sepit 😂

      Delete
  2. Baik namanya ketam tidur..
    Kalau namanya ketam mati...lain maciam..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya diorang pun fikir, kalau letak nama ketam mati, nanti orang tak nak beli, hihi

      Delete
  3. Ketam masak apa pun sedap..tp akak kalau nk mkn ketam..kena mkn time relaks2..gopoh gapah kang tercekik..

    ReplyDelete
  4. Wah! Tolak dulu nasi jauh-jauh. Kita ratah ketam puas-puas.

    ReplyDelete
  5. Ketam ni memang sedap dimakan, tapi masa nak makan tu ada payah sedikit..

    ReplyDelete
  6. Ohh ini laa ketam tidur yg ditinggalkan sekejap akibat durian wak .hehehe

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih