UBI KAYU SAMBAL TUMIS WARUNG MAK RAM - Alam Sari Di Tanah Jauhar

UBI KAYU SAMBAL TUMIS WARUNG MAK RAM

 Assalamualaikum...

HARI ini Sk masuk pejabat yang dirindukan. Rindu serindunya.. hahahaha. Tempat jatuh lagi dikenang, apalagi tempat mencari sesuap nasi. Sejak pagi, Sk dah sibuk buat macam-macam kerja. Macam kat rumah jugaklah, kerja ni belum siap, dah buat kerja lain. Yang pelik, baru aje capai telefon, bos pun datang duduk depan muka. Masa kita sibuk capai itu ini tu, tak nampak pulak batang hidung dia 😜




Cari perbezaan dalam ketiga-tiga gambar.
Ubi rebus cicah sambal tumis ni beli dari Warung Mak Ram, Kg Pasir. Masa ni Sk ke pejabat atas urusan mencari dokumen bekas pelajar. Tak sampai hati sangat bila dia merayu-rayu. Katanya, untuk masa depan anaknya yang masih baby. Jadi, kita pun fikir, kita mudahkan urusan orang lain, Allah swt akan mudahkan pula urusan kita, insyaAllah.

Berbalik kisah ubi tadi, balik dari pejabat, Sk sajalah masuk Kampung Pasir. Kot-kotlah Warung Kak Yah buka lagi. Bila tengok Warung Kak Yah dah tutup, Sk terus ke Warung Mak Ram di Jalan Pisang. Ni la tempat ngeteh yang nostalgia di Kampung Pasir. Ironinya, Mak Ram pun dah tak ada, tinggal anaknya yang meneruskan legasi.

Kalau ke sini, memang goreng pisanglah yang jadi pilihan dicicah bersama sambal kicap. Terdapat juga macam-macam jenis bungkusan nasi dan kuih-muih. Nampak pulak ada ubi kayu rebus, Sk tapau untuk makan malam.



Lepas tu, Sk whatsapp Pak Inche, suruh dia tapau lauk untuk makan malam dia sebab Sk nak makan ubi dengan sambal tumis semata. Jadi, Pak Inche singgah Restoran Nasi Padang Azhar. Lauk pilihannya Gulai Urat dan Rendang Daging. Sambal Taukua tu, Sk masak.

Santaplah kita ubi rebus cicah sambal tumis dengan gembiranya

🥰🥰🥰




8 comments:

  1. Gigih daku mencari perbezaan...Namun tidak kutemui...

    ReplyDelete
  2. Sedap tu. Ya Allah. Mana nak cari ubi kayu ni.

    ReplyDelete
  3. Memancing selera betullah Ummi kayu tu.

    ReplyDelete
  4. Apa perbezaan ketiga-tiga gambar ubi tu. Macam sama saja

    ReplyDelete
  5. Baru sahaja makan ubi kayu rebus pagi kelmarin..

    https://eyma0913.blogspot.com/2021/07/jom-subscribe-eyma-balkish-youtube.html

    ReplyDelete
  6. Kalau badan x angin makan ubi mesti best kan..bleh makan selalu..SA x leh langsung...masuk ward nanti

    ReplyDelete
  7. Dari kelmarin cari 3 perbezaan tu. Tak jumpalah SK.

    ReplyDelete
  8. Macam sama je ubi ubi tuuu Sk hahaha

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih