MAKAN DI ASAM PEDAS CLAYPOT

Assalamualaikum...

PAGI ini bersiaran dari Negeri Hang Tuah 😆 dan tak boleh berlama-lama di sini kerana Iman berkeras tak mahu ambil cuti esok. Disebabkan Pak Inche dah gegel kepala lotot nak merentas negeri, Melaka pun jadi, walaupun dia kalau boleh nak merentas sampai ke negeri jelapang padi 😂. Lepas Iman habis intern nanti la ya, bapaknya. Masa tu, jangankan kata negeri jelapang padi, kita rentas terus sampai obesi 😍.

InsyaAllah ❤️


Destinasi jjcm pertama sebaik sahaja sampai bandaraya bersejarah, nak makan Asam Pedas Tetel Hajah Mona tapi Asam Pedas Hajah Mona tutupppp 🤭. Jadinya, kami ke Asam Pedas Claypot. Pemeriksaan ketat dilakukan di pintu masuk di mana pelanggan dikehendaki menunjukkan status vaksinasi dahulu barulah dibenarkan check suhu dan daftar masuk di my sejahtera. 


Camera eat first, gituh. Ambil satu set Asam Pedas Tetel, masing-masing. Setiap set datang bersama nasi putih, sayur kubis dan telur masin. Minta telur dadar, minta ayam goreng jugak, tapi ayam goreng habis. Ialah, kami sampai masa tu dah jam 10.30, hehehehe.


Dari rumah, Sk memandu, ingatnya nak pandu terus sampai Melaka tapi mata tak menahan. Terrrrrlalu banyak lori, di sebelah kiri memandu perlahan dan ada jugak lori yang tak berapa nak laju di lorong kanan sibuk nak potong lori yang perlahan tu 😓. Dengan kenderaan ringan lain yang bertali arus, pemandu yang tidak berhemah dok menyondol dari belakang menjadikan pemanduan sangat stress. Sudahnya sampai Machap, Sk serah stereng kat Pak Inche, lepas tu zzzzzz. Sedar-sedar dah nak sampai Ayer Keroh 😂


Muka orang tak dapat makan Asam Pedas Hajah Mona
..
Hahahahahahahaha


Kalau ditanya, asam pedas mana lebih sedap,antara Hajah Mona dan Claypot, Sk pilih Hajah Mona yang lebih terasa rempahnya. Tapi, kalau nak makan asam pedas yang panas sehingga ke suapan terakhir, bolehlah makan di claypot ni. Kalau Hajah Mona tu, nak sampaikan ke suapan terakhir, boleh rasa lemak-lemak tetel tu mula membeku 😆.


Terlanjur Cikwa balik, ajak la dia sekali. Lama tak jalan-jalan dengan Cikwa katanya.
Lepas makan, terus ke hotel yang cuma ditempah sehari sebelumnya. 

Hurmmm.. nampaknya, selagi tak dapat Asam Pedas Hajah Mona, selagi tu la ada yang meroyan nanti. Kena merentas lagi la niiii..

🤭








Post a Comment

6 Comments

  1. Jauhnya cari asam pedas
    Asam pedas JDT kan lagi uumpp

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. selagi tak dapat rasa tak puas hati sebenarnya..

    ReplyDelete
  4. saya pun tak sabar nak dine in, keberanian je belum timbul lagi ni haha

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih